Deep Blue lancering i høj sø

Så blev Deep Blue søsat, og bølgerne gik (heldigvis) højt. Skønt at se, at nye initiativer kan sætte lidt liv i branchen, som den heftige debat på især www.bureaubiz.dk i fredags var udtryk for. Så tak for indlæg og kommentarer, som vi opsummerer til den konklusion, at der i høj grad eksisterer en lyst til at bryde vanetænkningen og et behov for bureauer som Deep Blue, men at det trods alt ikke er nok at sætte fire erfarne hoveder sammen og give dem et navn. Varen skal leveres, og det agter vi i stor stil at gøre, når vi nu igen trækker i arbejdstøjet for at levere integrerede, differentierende og implementérbare kommunikationsstrategier til vores kunder.

Og apropos kampen mod vanetænkningen, så kan vi kun anbefale at læse det interessante interview i seneste udgave af Market med Joachim Rubow, koncernmarketingschef i Danske Bank, hvor han fortæller om bankens arbejdsmetoder i udviklingen af kommunikationsstrategier. Grundstenen er, at man er sig meget bevidste om ikke blot at kopiere tidligere tiders successer, men at bryde vanetænkningen, være neutrale i udgangspunktet både hvad angår kommunikationskanaler og bureauer og ikke mindst at forholde sig til hver kommunikationsopgave ud fra den situationelle kontekst, hvor produktet og forbrugerne skal finde hinanden. Og så er det ikke blot fine ord i et strategidokument, men tankerne er omsat strukturelt og organisatorisk, så alle kan gøre det, de er bedst til.

Tagged , ,

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: