Kan en webshop gøres viral?

Som en tidligere post her på bloggen beskrev, så skal virale kampagner ikke nødvendigvis indeholde sjove videoer på youtube, så svaret er ja! Kreativitet er som bekendt ‘blot’ evnen til at sætte kendte ting sammen på en ny måde og derved skabe en ‘nyhed’, og at denne påstand er sand vises i dette tilfælde, hvor den gammelkendte dominoeffekt møder en efterhånden velkendt udgave af en webshop. HEMA er et hollandsk stormagasin, som så dagens lys i 1926 i Amsterdam og i dag har 150 filialer over hele Holland. Men gammel og stor betyder ikke nødvendigvis kedelig og humorforladt. Klik på linket og vent nogle sekunder, så forstår du hvorfor dette link til en webshop på et uforståeligt sprog er endt i vores inbox og er røget videre derfra, for som John Grant skriver i The Brand Innovation Manifesto, ‘News beat relevance’:

http://producten.hema.nl/

Tagged , , , , ,

One thought on “Kan en webshop gøres viral?

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: