Da Bonnier lærte os at pimpe vores ko

Har du også altid drømt om at pimpe en ko? Troede du også, det hørte fremtiden til? Nu skal du ikke vente længere!

Men først en lille forhistorie:

Onsdag d. 25. marts var den århusianske del af Deep Blue samlet til et inspirerende indlæg fra Bonnier Publications. På baggrund af en analyse af 904 magasinannoncer, der var blevet testet  på ‘erindring’, ‘opmærksomhedsværdi’, ‘ad-liking’ og ‘købelyst’ hos forbrugerne, gav Peytz Analyse i samarbejde med Bonnier Publications et bud på, hvad der kendetegner en effektiv magasinannonce. Et godt initiativ, der er endt ud i et nyt site om Magasinannoncer der virker” samt en bog af samme navn. Og som der står i indledningen til bogen:

“Den gode annonce er målrettet. Målrettet mod det redaktionelle miljø, som den skal være en del af, og målrettet den magasinlæser, der skal læse annoncen.”

Undervejs fortalte CRM-chef hos Bonnier, Vibeke Biune, at de i forlængelse af magasinundersøgelsen nu også er gået i gang med en undersøgelse af bannerannoncer. I den sammenhæng præsenterede hun os for Det Jordbrugsvidenskabelige Fakultets kampagne for en ny uddannelse. Og den kunne vi ikke stå for. Prøv selv at pimpe din ko her.

Hvorvidt det rent faktisk er en effektiv hvervekampagne eller bare en sjov gimmick, må vi vente med at vurdere til efter universiteternes ansøgningsfrist. Men sjovt, det er det.

Til ære for marketingguruen Seth Godin har vi selvfølgelig pimpet vores ko lilla.

Purple Cow

Tagged , , , , , , , ,

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: