The 100 million views club

Vi har skrevet det før her på bloggen, men nu er der kommet spritfrisk dokumentation for påstanden: når du kommunikerer online, skal budskabet enten være underholdende eller nyttigt. Og når det kommer til viral markedsføring, der når kloden rundt, er det underholdningstangenterne, der for alvor bliver spillet på.

Dokumentationen kommer fra en undersøgelse, Visible Measures netop har gennemført, der identificerer i alt 18 videoer, som er set over 100 millioner gange. Ud af de 18 videoklip, er 8 af dem musikvideoer, 4 er filmtrailere, 2 er klip fra tv-showet “Britain’s Got Talent” – med henholdsvis Paul Potts og Susan Boyle – og de sidste 4 er brugergenererede.

Særligt de 4 brugenererede videoklip er et kig værd. Se fx dette hjemmevideoklip, der ifølge Visible Measures har genereret 136 mio. views. Klippet har ikke hverken et snedigt udtænk handlingsforløb eller dramatiske effekter, tværtimod er det lige præcis det umiddelbare og ægte i amatørklippet – det, der er så svært at efterligne – som giver den helt særlige underholdningsværdi:

Tagged , ,

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: