Fokus på Mad, medier og mennesker

Vidste du, at udover køn, så er den situationelle og sociale kontekst megetpangekage2 mere afgørende end diverse demografiske variable for, hvad vi som forbrugere vælger at spise? Eller at den mest søgte opskrift på Google er ‘pandekager’? I den forgangne uge har Deep Blue holdt foredrag i Århus og København om den yderst interessante treenighed Mad, medier og mennesker. Vi satte spot på, hvorfor mad fylder så meget i vores liv (men så lidt af vores indkomst), vores adfærd i relation til indkøb og forbrug og hvilken rolle medierne spiller for os, når det drejer sig om mad. Sidst men ikke mindst gav vi inspiration til, hvordan man kan nytænke kommunikation i kategorien – både når mediet er digitalt, butikken eller et af de mere traditionelle.indkøbskurv 

Som input til foredraget har vi bl.a. foretaget en række etnografiske studier (observation og interview i folks hjem), ledsagede indkøb ligesom vi har fået kvantificeret en række fordomme om forbrugernes forhold til mad og hinanden i en spørgeskemaundersøgelse. Dette kom der mange interessante insights ud af; bl.a. en forståelse af den komplekse udvælgelsesproces, som mange forbrugere ubevidst foretager i supermarkedet.

Skulle du have lyst til at vide om foredraget og dets indhold, er du meget velkommen til at kontakte Maria Gonzalez (mg@deepbluedenmark.dk) eller Malene Birkebæk (mb@deepbluedenmark.dk)

Tagged , ,

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: