Cannes Lions 2009 fra sofaen

Selvom sidste års festligheder i Cannes var præget af sorte skyer der varslede et kommende uvejr på den økonomiske front, magtede de fleste (og mig selv må jeg indrømme) at drukne bekymringerne i lige dele spændende oplevelser, inspiration, håb og champagne. For en uge glemte vi alt det vi vidste ville komme og forsikrede os selv om at med innovation, flittighed og kreativitet skulle det hele nok gå.Nu et år efter, har vi alle indset at uvejret kom og selvom at “alt vejr er godt vejr” så var der meget få af os, der havde det nødvendige udstyr til at nyde uvejret rase. Regnpytterne var simpelthen for dybe til at hoppe i. Istedet for at danse regndans iklædt gummistøvler og flotte regnjakker, opdagede vi at Noahs Ark nok var mere passende udstyr til de tider vi er gået ind i. 

Vi er derfor meget taknemmelige for stadigt at have en sund og stabil økonomi, der, via de rette prioriteringer og hårdt arbejde, hjælper os gennem krisen. Men med denne sunde fornuft hører også en meget stram tilgang til omkostninger, hvilket betyder at de fleste i år følger Cannes fra sofaen. Derfor vil vi i Deep Blue forsøge at samle og sortere i alle de spændende cases og oplæg, der jo heldigvis i disse tider kan virke mere levende hjemme i sofaen, streamet via bredbånd til en laptop – end hængende med tømmermænd i en af de bagerste sæder i Palais de Festival i Cannes. 

Så mine damer og herrer: Hermed Deep Blue Danmarks Cannes Link dump.

TV2 er den officielle danske sponsor og der er masser af indhold at finde på deres TV2 mediaforum Cannes site. Her kan man også melde sig til sms service og få sidste nyt midt mens man står i kø i Irma, er på vej i DSBtoget på vej til møde, frokostpauser med den sure kollega og alle andre steder hvor det rigtigt kan minde een om at man er det helt forkerte sted.

Bureaubiz har dagbog fra Sunrise’s delegation i Cannes

Sidste år havde jeg æren af at være adsted som Young Lion og konkurrere mod fantastiske unge mennesker fra hele verden. En kæmpe oplevelse og ville til en hver tid gøre det igen trods meget hårdt arbejde og en ret intens stemning. I år er der selvfølgeligt et nyt hold Young Lions adsted og de skriver på TV2 Media Forum blog om deres oplevelser dernede. 

Der er i år tre danske jury medlemmer – hør deres ord om deltagelsen her.

Personligt er der jo to ting jeg savner allermest ved ikke at være i Cannes i år. De interessante oplæg og den mørke biografsal med screenings af Titanium/Integrated. Biografsalen kan jeg ikke hive hjem – der må vi vente på shortlisten bliver offentligtgjort og så håbe en del af disse cases bliver lagt online. Men indtil da har man i hvert fald muligheden for et smugkig ind til selv de allermest spændende seminarer. På Cannes Lions eget website er en hel samling af (næsten) live videoer. 

Og dem vil vi hermen begrave os i og vi vender frygteligt tilbage med nye links, cases og spændende nyt i morgen.

Der er allerede nu lidt dansk på de første shortlister: 

Uncle Grey i Århus har Axe running shortlistet i Media og Outdoor

Saatchi & Saatchi Copenhagen er shortlistet i Direct 

Bark Copenhagen for Tall Tree i Outdoor og Promo

Robert/Boisen & Likeminded for Suzuki – Gas station

Robert/Boisen & Likeminded for Puma Football også i Promo

Og det var vist alt for nu:)

Stemningsbilleder005

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: