Trendhunting

culture eats strategy

Hvorfor er det vigtigt altid at være nysgerrig på nye trends og tendenser, når man arbejder med kommunikationsstrategi? Denne gengivelse af et budskab fra Fords “strategy war room” giver et svar, som vi er meget enige i: kultur trumfer strategi. Hvis du ikke har styr på, hvad der rører sig nu, og har en fornemmelse for, hvad der vil røre sig i fremtiden, vil din strategi aldrig nå ud at leve, før irrelevansen har kvalt den (eller spist den).

Billedet er fra Jeremy Gutsches præsentation “Unlocking Cool“. Gutsche kalder sig selv for chief trend hunter på trendhunter.com, og en af hans vigtigste pointer er netop, at succesfuld innovation og strategi afhænger af evnen til at forudsige trends og identificere “the next big thing”.

Og endnu vigtigere: for at opsnuse alle disse nye og store ting, mener Gutsche, er man nødt til at observere sine kunder og opnå indsigt i deres holdninger og adfærd. En pointe lige i Deep Blues ånd.

Tagged , , , , , , ,

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: