Nye Deep Blue Insiders

På dybt vandMette

Jeg har valgt at kaste mig ud på dybt vand. Jeg er netop startet som praktikant hos Deep Blue Denmark. Inspirationen til min dykkertur udspringer af min passion for trends og tendenser. Motivationen udspringer også af min uddannelse som Kandidat i Virksomhedskommunikation fra ASB. Efter min uddannelse har jeg arbejdet som Manager inden for detail med ansvar for salg og strategi. Men nu er jeg klar til at kaste mig over nye udfordringer hos Deep Blue.  Og allerede efter et par timer på bureauet kan jeg mærke, at det bliver et fedt forløb med søde gule plastikdyr, spændende projekter og skøre kollegaer. Jeg glæder mig til at blive inspireret, forvirret og ikke mindst en hel del klogere.  Selvom jeg aldrig har prøvet at dykke har jeg allerede nu forudset at dette bliver min bedste dykkeroplevelse.

Og mon ikke også min computer dukker op på et tidspunkt….

Den mandlige trejdedel af det nye praktikantkuld – omgængelig, vaks og inkarneret FCM-fanRasmus

Flotter fyr på 26 somre, der de senste fire år har slået sine folder her og der på Århus Universitet. Det startede på medievidenskab, forsatte på Retorik og slutteligt har jeg brugt et år af min overbygning på Journalisthøjskolen. Når regnestykket gøres endelig op, betyder det, at jeg efter ca. et halvt års praktikorlov på Deep Blue mangler et år før kandidaten er i sækken.

Kort om mig. Jeg har en enorm svaghed for koldskål, historiske romaner og fodbold i tv, mens jeg absolut afskyr oliven, støvsugning og docu-soaps som ”Vores første barn”. Heldigvis er der ingen af sidstnævnte i sigte her på Århus-kontoret, selvom man selvfølgelig aldrig kan vide hvad praktikanter bliver sat til.

Glæder mig enormt meget til at give den en masse gas for Deep Blue.

 

Hello Deep BlueLara

Mit navn er Lara. Jeg kommer fra England, er 31 år og rimelig ny i København. Jeg er lige (altså for 3 måneder siden) flyttet til hovedstaden efter 6 år i Århus; en dejlig by, men lidt for lille – efter så længe i hvert fald.  Jeg læser Corporate Communication på handelshøjskolen i Århus, som jeg elsker, men glæder mig vildt meget til at blive færdig med det hele og kaste mig ud i arbejdsverdenen. Jeg forsøger at tale dansk – så bare snak løs, når du se mig. Jeg kan godt forstå det hele, men det er svært at udtale jeres mærkelige lille sprog – jeg prøver!

I min fritid sidder jeg meget foran computeren, læser blogs, Twitter, osv., og prøver at være up-to-date med ting som teknologi, film, musik og medier. Jeg elsker TV som Buffy (don’t knock it!), Dexter, Lost og Klovn, lige så meget som jeg elsker at gå på gallerier og i teatret.

Jeg bor sammen med min kæreste på Vesterbro, og vi går på opdagelse i København hver weekend. Enten det eller også tager vi det stille og roligt på sofaen med take-out.

Tagged , , ,

Leave a Reply

