Chalk is the New Black

Med samarbejdet imellem Livestrong (Lance Armstrong’s fond), Nike og Deeplocal som resulterede i ’the Chalkbot’ (en robot  programmeret til at male sms-beskeder i gult kridt på hele 3,500 kilometer) er det blevet endeligt cementeret: kridtet har fået en revival. Det er en enkel og effektiv måde at kommunikere med kunderne, og så er det oven i købet fuldstændig miljøvenligt. Og det er ikke kun kridt, der har fået et comeback; det er alle former for håndmalet reklame, som eksempelvis  disse brickads, eller guerilla marketingformen clean grafitti. Det er fantastisk, at vi midt i bombardementet af ny larmende og flashy teknologi ser en opblomstring af gode gammeldags og simple kommunikationsværktøjer som kridtet og det håndskrevne budskab.  

smoker_pavement

Tagged , , , ,

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: