18 % får ny viden via Social Media

I vores arbejde med Pulse10 er vi i Deep Blue i gang med at kortlægge de 10 forbruger- og medietrends, som kommer til at definere 2010.

colourbox103730518 % af amerikanske internetbrugere starter deres informationssøgninger på sociale medier. Sådan lyder resultatet fra det amerikanske analysefirma Nielsen og deres undersøgelse af internetbrugernes søgevaner. De traditionelle søgemaskiner som fx Google sidder stadig trygt og godt i førersædet på search-vognen med en andel på 37 %, og selvom 18 % til Social Media måske ikke lyder voldsomt, indikerer det en markant forandring i forhold til, hvordan vi bruger internettet.

Vi ser et skifte i brugen af Social Media fra at være et kommunikationsredskab til nu også at være et navigationsfilter. Hvis du fx gerne vil vide mere om den nyeste smartphone, vil Google med garanti give dig hundreder hvis ikke tusinder af artikler om telefonen. Men med så mange informationsmuligheder, kan det være vanskeligt at sortere i stakken af links. Netop her kommer Social Media ind i billedet. Forbrugerne stoler i højere grad på, hvad deres venner siger og de søger, deler og diskuterer derfor links via sociale medier. Sagt med andre ord er Social Media ved at udvikle sig til et filtreringsværktøj for al den information, der ligger på nettet.

Glæd dig til at høre meget mere om dette på vores Zoom Session: Pulse10. Husk at melde dig til, og kontakt os hvis du gerne vil høre mere.

content_start

Tagged , , , , , ,

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: