Guldæg med gule tænder. . .

Wupti Pede, Snupti Pede og Pede den fede – kært barn har mange navne og åbenbart også mange fans. Dags dato er ikke færre end 159.000 Facebookbrugere fans af den snuskede, hueklædte Pedes profil, og på YouTube lever hans videoer deres eget virale liv i overhalingsbanen.  Pede er et hit og effekten er til at få øje på. Siden kampagnens kick off i begyndelsen af november er wupti.coms salg steget med imponerende 50 procent. Men hvad er det lige Søren Faulis småkriminelle Pede kan – altså ud over at få os til at klaske os på lårerne?  

Genial stråmand

Rigtig mange forbrugere nævner stadig utryghed som en hovedfaktor når e-handel fravælges. Pede-karakteren er som klippet ud af vores værste fordomme om skruppeløse slyngler, der udnytter deres intetanende kunder, og er som sådan et både modigt og kontroversielt talerør for wupti.com. Men hele pointen er, at reklamerne med deres pseudo-dokumentariske stil får iscenesat wupti.com som den diametrale modsætning af alt det Pede står for. Det er enkelt, det er smart og det virker. Vi griner, vi hjælper hypen på vej, og vi efterlades med et indtryk af wupti.com som et velestimeret, troværdigt e-handelssite, hvis varer er så billige, at det grænser til det kriminelle! Det er kanon pære!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: