Jagten på det autentiske

Unilever, organisationen bag Axe, går nye veje i forsøget på at nå forbrugerne. Med lanceringen af den nye læder-duftserie ‘Axe Instinct’  ønsker Unilever at skabe et mere autentisk feel omkring deres produkt. Som et led i  jagten på større autenticitet sponserede Axe i slutningen af 2009 derfor  20 gademusikanter og college-bands, der, til gengæld for et kontantbeløb, skulle reklamere for ‘Axe Instinct’ med reklameskilte, duftprøver og ved at spille ‘Axe Instinct’s temasang “Look Good in Leather” som en fast del af repertoiret.

For Luke Ryan – gademusikant i New York – startede det hele som en joke. Han havde længe haft et papskilt i guitarkassen med teksten “Pimp My Case”. Unilever tog ham på ordet og pimpede hans guitarkasse med en ‘Axe Instinct’ reklame. Læs New York Times’ artikel om Luke Ryan og hans samarbejde med Unilever. 

Tagged , ,

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: