Augmented reality – på vej mod en ny virkelighed

AR er begyndt at dukke op flere og flere steder, og det spås at blive en af dette års største trends af førende it-eksperter og trendspottere . Men hvad er det nu lige AR er for noget? AR kan oversættes til “udvidet” virkelighed, og er en teknologi, der beskrives som et “lag”, der lægges ovenpå virkeliheden – som en art supplement til virkeligheden, der (gennem særlige briller eller en skærm med tilknyttet kamera) tilbyder modtageren berigende interaktive og visuelle opleveser.  I julen kunne man eksemplevis få en julehilsen i Hugo Boss’ butiksvindue i London baseret på AR . Og i Lego’s brandstores verden over bliver æskerne med legoklodser levende når de bliver placeret foran en skærm, hvilket giver forbrugeren mulighed for at få en anderledes og mere spændende oplevelse af produktet. Mulighederne for at bruge AR i sin branding er uanede, men her er et par eksempler på  forskellige og kreative AR løsninger.

På samme måde som Nooka bruger AR til at få forbrugeren til at gå ind på deres site og prøve ure, kan vi i den nærmeste fremtid forvente, at teknologien udvikler sig så meget, at det også bliver muligt eksempelvis at se sig selv i forskelligt tøj blot ved at stille sig foran et spejl i tøjbutikkerne. Ikke en dårlig ide.

Kellogg’s bruger deres bedste platform til at engagere forbrugerne: emballagen:

Tagged , , , , , ,

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: