Uforudsigelig awareness

Ideer har tendens til at virke luftige og tilfældige, men en god strategi har tilbøjelighed til at facilitetere adgang til ideernes verden og afmystificerer den. I mange tilfælde er der behov for at opfatte ideer som noget andet end lynet fra en klar himmel, der rammer en ved et tilfælde. Ideer kan med andre ord faciliteres i processer, der tager udgangspunkt i konkrete strategier.

Men alligevel sker det så engang imellem, at ideen opstår ved et tilfælde – som et næsten guddommeligt touch, netop som man er modtagelig for at gribe den og udnytte den.

Tay Zonday, en forholdsvis almindelig knægt med hang til at youtube sine musikalske udskejelser, blev netop sådan en ide, som Dr. Pepper udnyttede i en viral kampagne.

Tay Zondays originale musikvideo har haft næsten 50 millioner hits og den efterfølgende reklamekampagne godt 10 millioner.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: