Antibranding-branding på den politisk korrekte måde

Til Zoom Session om branding for en måneds tid siden talte vi blandt andet om anti-branding branding, som i virkeligheden kan være en endnu mere effektiv måde at brande sit produkt på end traditionel branding.

Det er det nye tyske “brand” STOP THE WATER WHILE USING ME! et fantastisk eksempel på.  I stedet for et brandnavn, der let forsvinder i mængden af nye økologiske produkter, er ‘navnet’ på produktserien en opfordring til at spare på vandet, mens man eksempelvis kommer shampoo i håret eller børster tænder.

Manden bag produktet er Stefan Kolle fra reklamebureauet Kolle Rebbe. Og konceptet omkring at bruge et budskab som brand er absolut værd at skrive ned på en post-it og gemme  i stakken af gode idéer.

Tagged , , , ,

One thought on “Antibranding-branding på den politisk korrekte måde

  1. Niels Wagner says:

    Din artikel får mig til at tænke på popgrupperne TV2 og Plan B, især Plan B er i mine øjne et genialt brand navn

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: