Mapping the Future: Et pre-view på Pulse11

For at sikre innovation i fremtiden er vi nødt til at have fingeren på pulsen af medie- og forbrugeradfærden i Danmark. Vi vil ikke kun levere billeder af hvordan verden ser ud lige nu og her, men indsigt i hvordan fremtiden vil forme sig. Det er den eneste mulighed for at agere på og udnytte de nye muligheder der byder sig. Men som trends peger frem i tiden, så gør vi også når vi observerer dem. Derfor er vi allerede nu i gang med at arbejde intenst på Pulse11, der byder på de 10 vigtigste trends for det kommende år.

Fredagen bød på intens brainstorming, trendmapping, vidensdeling og post-it inferno. Med andre ord: der var møde i ”Pulse11”-gruppen.

Vores årlige trendudgivelse ”Pulse” er så småt ved at tage form, de fleste interviews er hus og det store trendanalysearbejde er skudt i gang. Med et kæmpe brag! Uden at røbe alt for meget inden udgivelsen, kan vi godt afsløre at vores mange eksperter i og uden for huset har bidraget til en utrolig spændende samling af trends for 2011. Trends der både belyser forbrugeren såvel som mediebranchen.

Vi har interviewet omkring 20 eksperter, og som teaser kan vi citere:     

Thomas Ramsøy (hjerneforsker, CBS): ”Selling points er ikke nok, man vil gerne have de videnskabelige analyser bag ved”

Mads Timmer (Innovation Lab)”Det gælder om at give folk noget at tale om, ikke om at overtage samtalen”

Emilia van Hauen (sociolog, Emilia van Hauen)”Nu er det ikke længere ”Hvem er jeg?”, men ”Hvad er mit livsformål?””

Disse citater er blot et udsnit af de forbruger- og medieindsigter, der vil indgå i årets Pulse-udgivelse. Vi glæder os til at dele resultatet med jer, og vi vil i de kommende uger poste flere teasere fra den endelige udgivelse.

Tagged , , , , , , , , , , , , , ,

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: