Er al reklame god reklame?

Nogle gange har reklamefilm utilsigtede konsekvenser. Dette ses tydeligt af Onfone’s reklamefilm, som har Lars Bom i hovedrollen. Den har været parodieret af flere herunder Gordon Kennedy og i Live fra Bremen. Her bliver reklamens kvalitet og brugen af Lars Bom fremhævet i et helt nyt lys.

Der er dog også andre eksempler på reklamefilm, som får liv på en ny måde. Tilgangsvinklen til reklamefilmen ”Minna & Gunnar” er helt anderledes, specielt da Niels Olsen selv medvirker.

Simon Spies havde talemåden, at dårlig omtale er bedre end ingen omtale. Så selvom produktet eller virksomheden bliver mindre flatterende omtalt, så bliver det i det mindste nævnt og husket. Men er dette altid gældende, specielt i en digital verden?

Tagged , , ,

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: