Forudsigelig irrationalitet

Den faktor, der betyder mest for forbrugeren, er hverken pris eller hvad man kan bruge produktet til, men hvordan de kan bestille det. Overraskende pointe, som er én af mange kuriositeter, udledt af feltet behavioral economics.

Behavioral Economics (BE) er et felt, der undersøger hvordan sociale, kognitive og emotionelle faktorer påvirker folks beslutninger i hverdagen. Feltet, som forsøger at forklare folks ofte irrationelle beslutningsprocesser og bredere sociale trends, drager på adskillige psykologiske eksperimenter. BE illustrerer derigennem, hvordan folks individuelle adfærd kan påvirkes og manipuleres ved hjælp af blandt andet prispolitikker og på forhånd opstillede forventninger.

Det kan du læse meget mere om i seneste nyhedsbrev fra CA a-kasse. Hvis ikke du abonnerer, så kan du læse resten af indlægget her: CA a-kasse – Forudsigelig irrationalitet.  

* CA a-kasse er en landsdækkende a-kasse for 35.000 medlemmer inden for business, ledelse og økonomi.

Tagged , , , ,

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: