Kreativ og innovativ kampagne, ja! Klogt….?

I takt med, at det har vist sig at højere straffe og bøder ikke har nogen bemærkelsesværdig effekt på de særligt skødesløse af bilisterne, er strømmen af mere eller mindre kreative trafikkampagner steget i både avancement og antal.  Vancouvers trafikråd, BCAA Traffic Safety Foundation er dog nu gået i en så radikal retning med deres nyeste kampagne, at det er tvivlsomt, hvorvidt det nærmere har en provokerende end præventiv virkning.

Vancouvers trafikråd har valgt at anvende augmented reality ude i trafikken??!!

Ved en folkeskole på 22nd Street in West Vancouver hopper en lille legende pige pludseligt ud på kørebanen foran bilisterne, for igen at forsvinde ind på fortorvet. Overholder Bilisten ikke 30 km zonen foran skolen, når pigen ikke ind på fortorvet før det bliver fatalt. Heldigvis er der ikke tale en en “ægte” sød lille pige, der pludseligt spiller bold ude på kørebanen, men augmented reality; et 3D billede af situationen.

Kampagnen er super innovativ, kreativ og FARLIG!

Det lader ikke umiddelbart til at BCAA Trafic Safety Foundation har gjort nogen overvejelser omkring, hvilken kæmpe skræk det kan jage i bilisterne, at der pludseligt dukker et spøgelsesagtigt lille barn op på kørebanen. De farlige konsekvenser synes nu ellers temmeligt evidente!

De angste opbremsende bilister risikerer at miste herredømmet samtidig med, at der opstår en overhængende risiko for, at de bagvedkørende banker lige op bag i dem. – Altså en kampagne med gode intentioner, dog forblændet af sin egen fede ide! Kilde

Som inspiration er her et lidt bedre eksempel på, hvordan kommunikation angående trafiksikkerheden kan løses på en lidt mere ufarlig, men top humoristisk måde. -Og det er endda selveste Karl selv, der har stillet op til denne franske trafikkampagne. Kilde

 

Tagged , , , , ,

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: