Mobil marketing vokser

Vi har den hele tiden på os og kan ikke undvære den i for lang tid af gangen. Mobiltelefonen, som er vores trofaste ledsager, er altid tændt, aldrig glemt. Den er et socialt redskab når vi er sammen med andre, og er vores livline når vi er alene. Dette gør mobilen til en oplagt markedsføringskanal, som flere og flere er ved at få øjnene op for. 

TV-annoncering er stadigvæk langt den vigtigste kommunikationskanal. En analyse fra Stratas Marketing Inc. viste at 35 procent af virksomhederne stadig ser tv som den vigtigste kanal mens 29 procent af virksomhederne ser de digitale medier som vigtigste platforme. De fleste virksomheder mener dog også at tv og digitale medier skal høre sammen når man lægger strategi for markedskommunikation.

Det interessante ved analysen er at næsten en tredjedel af virksomhederne mener at mobil markedsføring nu er den vigtigste del af den digitale kommunikation. Stratas’ analyse viser dermed at virksomhederne har mere end fordoblet deres positive holdning til mobil markedsføring i forhold til første kvartal 2010. Troen på mobil markedsføring er påvirket af at man i dag bevæger sig mere hen imod at flytte reklamen hen, hvor kunderne er og en anden faktor er den forbedrede kvalitet af smartphones der gør den mere attraktiv som kommunikationskanal.

Og kunderne er der! En analyse viser at mere end halvdelen af alle solgte telefoner i Danmark i dag er smartphones. Antallet af danskere der har en Android-mobil har desuden nu overhalet antallet af iPhone ejere. Analysen viser at der i dag er 7,2 % af danskerne der har en smartphone med Google-platformen Android hvorimod 6,9 % har en iPhone fra Apple. Det gælder derfor for virksomhederne om at udvikle applikationer til både iPhone og Android for at skabe en større udbredelse hos målgruppen. En af årsagerne til den øgede udbredelse er det stigende antal mobiltelefoner med Android systemt og t fald i priserne på mobiltelefoner, der dermed gør dem mere tilgængelige for en større gruppe mennesker.

Mobil shopper 

 


Tagged , , ,

One thought on “Mobil marketing vokser

  1. […] en integreret del af virksomhedernes marketingsplan og som nævnt i vores tidligere blogpost ”Mobil marketing vokser” viser Stratas’ analyse ligeledes, at virksomheder har mere end fordoblet deres positive […]

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: