Pulse11 Zoom Session: Carat Deep Blue løfter sløret for de vigtigste trends i 2011

Vi er et mediebureau. Vi lever ikke længere af at håndtere indrykninger i diverse medier, men i langt højere grad af at rådgive omkring hvordan afsenderne bedst og mest effektivt kommer i kontakt med modtagerne. Vi ved alt om medier. Men for virkeligt at kunne forstå hvordan mennesker bruger disse medier, er vi meget interesserede i at vide hvad der sker i disse forbrugere, disse kunder – ja disse menneskers hoveder. Også alle de ting de ikke selv ved. I dag bliver forbrugernes adfærd påvirket af konstant omskiftelige stimuli fra omverden. Stimuli, som er i strømning med tiden og derfor i evig bevægelse. På den baggrund tror vi i Carat Deep Blue, at grundlaget for god kommunikation er at kende forbrugernes adfærd, samt deres modtagelighed over for ny kommunikation. Ved at holde fingeren på pulsen kan der skabes et solidt fundament for videreudvikling og tilpasning til tidens tendenser – og skabe en konkurrencemæssig fordel. Derfor laver vi hvert år hvor store trendanalyse Pulse, som vi netop har løftet sløret for i år.

I den anledning afholdte vi i sidste uge vores årlige Pulse Zoom Session i København og Århus. Her gav vi vores kunder og udvalgte eksperter mulighed for at blive præsenteret for vores bud på, hvilke trends vi mener, der skal holdes øje med det kommende år. De 10 trends som vi præsenterede, skabt på baggrund af en omfattende research-fase der bl.a. indeholder statistisk viden og en masse ekspertinterviews, har tilført os en massiv og unik viden om fremtidens forbruger- og mediemarked. Denne viden løftede vi sløret for til vores Pulse11 zoom sessions, hvor hver enkel trend blev præsenteret og understøttet med udtalelser fra eksperterne og cases for at belyse trendens igangværende udvikling.

Af udvalgte trends for Pulse11 kan nævnes;

+ Some – En modtrend til det manglende serviceniveau i Danmark, som gør, at man nu ser en naturlig ændring i indkøbsmønstret fra at købe sine produkter i fysiske butikker til at gøre det online. Kunderne søger en god pris, men i lige så høj grad en god købsoplevelse – en ekstra service, som de ikke havde forventet. +Some skal bringe kunderne tilbage til de fysiske butikker.

30 Mile Living – En modtrend til globaliseringen, hvor vi nu stræber efter at nedbryde kompleksiteten og gøre det hele mere lokalt, ærligt og autentisk. Efterspørgslen efter råvarer fra nærområdet er nu i høj kurs, hvor kunden er bekendt med produktionen af varen, og de omgivelser den stammer fra.

Disse trends er blot et udsnit af vores forbruger- og medieindsigter, som alle er repræsenteret i vores trendudgivelse. Er du blevet inspireret til at vide mere om det kommende års trends, kan du bestille Pulse11 ved at skrive til os. (thorlak.fink@carat.com)

Tagged , , , , , , , ,

4 thoughts on “Pulse11 Zoom Session: Carat Deep Blue løfter sløret for de vigtigste trends i 2011

  1. Relevante og meget nærværende trends. Udfordringen er hvordan man implementere disse i løsningerne til kunderne.🙂 Mikkel

  2. Michael Bank Weltz says:

    Vil gerne have tilsendt pulse 11

  3. […] *Pulse11 er Deep Blues årlige identificering af trends udarbejdet på baggrund af dybdegående forbruger- og medieanalyser. […]

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: