Den visuelle kamp for dyrevelfærd

Torture this goose. And spare the real ones: don’t eat foie gras. Sådan lyder beskeden fra afsenderen GAIA (Global Action in the Interest of Animals), der i samarbejde med bureauet Duval Guillaume Brussels har udarbejdet nedenstående kampagnemateriale.

Kampagnen kobler visuelt hverdagslige praksisser, som at åbne et magasin eller bruge et askebæger, til et emne om den delikate madvare foie gras, hvis produktionsmetode er havnet i dyrevelfærdsorganisationens interessefelt. Budskabet er tydeligt og anderledes præsenteret – diskursen er vendt på hovedet og modtageren bliver nu åbenlyst opfordret til at torturere den fiktive gås (riv magasinet op og skod din smøg på gåsen!) og skån dermed den levende.  En anderledes strategi, der på en visuel og finurlig måde skaber grobund for eftertanker.

 

Kilde: Ads of the World

Tagged , ,

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: