Den brugbare reklame

Endelig er der produceret en reklame, der kan hives frem til fredagsbaren og vække stor begejstring blandt kollegaerne. I Belgien har Carlsberg lanceret reklamen de kalder “Probably the best ad in the world.” Et slagkraftigt statement, der i sig selv kan tiltrække opmærksomhed, men ikke desto mindre har noget i sig.

Hemmeligheden bag en sådan proklamation? – en reklame, der kan foldes og have virkning af en øloplukker. Slut med lighter, kindtænder, bestik og andre nærliggende objekter til at åbne ølflasken med. Nu er det frække festtrick en Carlsberg reklame!

Visuelt præsenteres reklamen i det belgiske mandeblad Menzo, hvor den simpelt illustrerer en brugsanvisning til dets funktionelle anvendelse. Godt nok har dette sjove indslag eksisteret på YouTube i et par år, men nu er det blevet kommercialiseret og brandet med Carlsbergs logo. Dette er dog ikke første gang, at internationale virksomheder lader sig inspirere af YouTube eksperimenter i deres markedsføring. Tidligere har den virale video med konstruktionen af Las Vegas  Belagio Fountain med Mentos og Diet Coke været et stort hit for producenterne at drage nytte af, og Carlsbergs seneste påfund er ingen undtagelse.

Ikke desto mindre er Carlsbergs reklame et morsomt påfund, der uden tvivl vil vække begejstring blandt dets modtagere. Reklamen demonstreres i videoen nedenfor, men skulle man have lyst til selv at printe reklamen ud og begive sig i gang med det nye festtrick i weekenden kan den findes her.

Tagged , , , , ,

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: