Højt at flyve…

… dybt at falde?

Kulula Air, som er ejet af Comair og hovedsageligt betjener indenrigsruter i Sydafrika, har brudt med de uskrevne normer om seriøsitet og formalitet inden for luftfart. Kululas primære markedsføringsredskab er humor, som går igen i både visuelle som auditive virkemidler. Selskabet har eksisteret i omtrent 10 år, men spørgsmålet er, om deres alternative markedsføringsstil vil kunne holde selskabet flyvende, og om de tilmed formår at starte en trend.

Kulala Airs fly er eksempelvis malet i camouflage-farver eller med en stor lynlås ledsaget af teksten “Taking Off”. Et andet eksempel er “Flying for Dummies”-temaet, hvor der under kaptajnens vindue står ”the big cheese (captain, my captain!)”, ved de bageste døre står ”back door (no bribery/corruption here!)” – og på den ene side står ”black box (which is actually orange)”.

Du kan se flere billeder på kulula.com under “Fun Stuff”.

På lydsiden optræder humoren ved start og landing, i meddelelser til passagerene og sågar i sikkerhedsinstruktionerne.

Få et godt grin – og stof til eftertanke om markedsføring…:

Tagged , ,

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: