Tre nye insiders i København

Helene Thoresen: Goddag til den voksne verden

“Held og lykke i morgen!” Det kommer ind på sms’en søndag aften. Held og lykke? Får jeg nu også brug for det inden starten på det den nye arbejdsplads? Pyt, det skader vel aldrig. Så snart jeg får styr på mit outfit til morgendagens møde med de nye kollegaer, og jeg omsider får besluttet mig for om vækkeuret skal ringe klokken 7.30 eller 7.40 – ja, så er alt vel på plads.

Mandag morgen begynder mine første skridt så mod den voksne verden, som jeg tidligere har gjort mig så umage for at undgå. Farvel til torsdagsdruk og goddag til faste mødetider hele ugen. Det er noget af en omvæltning fra det universitetsliv, som jeg er vant til. Men det er en omvæltning, som jeg ser frem til. Dog slipper jeg ikke helt for at kigge forbi universitet en gang i mellem, da jeg sideløbende skriver mit bachelorprojekt.

Som den yngste i flokken med mine 22 somre har utallige overvejelser om hvad jeg vil være, når jeg bliver stor, endelig ledt vejen til medieverdenen. Det var ganske vist ikke det, som jeg havde i tankerne, da jeg påbegyndte ingeniøruddannelsen i 2008 – og heller ikke da jeg skiftede til matematik-økonomi på KU i 2009. Men efter at mit udvekslingsophold i USA gav mig god tid til at tænke over, hvad jeg egentlig vil, så må jeg omsider erkende, at min interesse er inden for medie og kommunikation. Jeg glæder mig til at kombinere det med mine analytiske kundskaber fra mit studie.

Signe Søndergaard: Fra grøn til mørkeblå

Efter flere år på universitetets støvede gange, er jeg nu klar til at stifte bekendskab med den virkelige verden hos Carat Deep Blue. Grøn og fuld af håb og forventninger.

Nysgerrighed har altid været min tro følgesvend. Allerede som 2-årig løb jeg ud i et svømmebasin da mine forældre i et kort sekund vendte ryggen til, selvom jeg hverken kunne svømme eller bunde.

Siden da har jeg taget dykkercertifikat, og med det i hånden, er jeg bedre rustet  til at bevæge mig ud på det dybe vand – der hvor mulighederne gemmer sig. Ikke mindst fordi jeg har mine nye kollegaer fra Carat Deep Blue som svømmevinger.

Jeg glæder mig derfor til at bruge de næste måneder på at dykke ned i det blå hav, og til at udfordre mine teoretiske kompetencer fra universitetet med en praktisk erfaring. Med min nysgerrighed som motivation vil jeg tilegne mig ny viden, indsigt og forståelse. Kort sagt, blive mere mørkeblå.

Mine faglige forudsætninger for praktikstillingen hos Carat Deep Blue er, at jeg læser til kandidat i Informationsvidenskab på Aarhus Universitet, og har tidligere taget supplering i Journalistisk Formidling fra Danmarks Medie og Journalisthøjskole. Derudover tog jeg sidste år en afstikker til New York University  for at læse Social Media Marketing.

Anna Nørgaard: Jeg siger hej til 5 måneder og 5 ekstra kilo 

Jeg er en 24-årig Århus-pige, som oprindeligt havde benene godt placeret i den jyske muld. I juli fløj jeg dog fra min trygge rede og mod de københavnske himmelstrøg for at prøve kræfter med mediebureauernes fagre verden.

Efter godt 4 år på skolebænken med snuden dybt begravet i bøgerne, havde jeg en kæmpe lyst til at komme ud og prøve min teoretiske viden af i praksis.

Fra august til december har jeg været i studiepraktik hos mediebureauet Mindshare, hvor jeg blandt andet arbejdede med udvikling og vedligeholdelse af communities på sociale medier. Min tid hos Mindshare gav mig blod på tanden til at prøve kræfter med endnu et praktikophold og hvilket bedre sted at gøre dette end hos Carat Deep Blue?

Min baggrund for søge mediebranchens vej er af den lidt brogede slags. Jeg har en bachelor i Design og kulturøkonomi med suppleringsfag i Journalistisk formidling. Nu er jeg i gang med at samle trådene på min kandidat i Virksomhedskommunikation på Handelshøjskolen i Århus. Gennem min uddannelse har jeg mødt fag som marketing, reklame og strategisk planning, journalistik og ekstern kommunikation. Alle fag som åbnede mine øjne for kommunikations- og mediebranchen og rettede mit blik mod hovedstaden.

Udover det faglige har mediebranchen givet mig et både hyggeligt og festligt sted at være plus lidt flere kilo på bagen med hjælp fra gode stunder omkring fredagskage og slikskåle. Hos Mindshare hed det sig, at man skulle sige hej til 5 ekstra kilo. Jeg siger hej til 5 kilo mere med stor iver og glæder mig til de næste 5 måneder!

Tagged

Leave a Reply

