Om Carat Deep Blue

 

Carat Deep Blue er mediebureauet Carats kommunikationsstrategiske afdeling. Carat er en del af bureaugruppen Aegis Media, der samlet set står for en årlig omsætning på 1,3 mia. Deep Blue blev lanceret i februar 2009 og er bureaugruppens spydspids inden for analyse, strategi og kreativitet.

Carat Deep Blue laver kommunikationsstrategier baseret på grundige indsigter i forbrugere og kommunikation. Vi analyserer eksisterende data, og giver anbefalinger til behov for nye analyser. I august 2009 integrerede vi det tidligere analysebureau Carat Insight under Deep Blue, og derfor har vi nu vores egen taskforce af vidensgeneratorer (både på det kvantitative og det kvalitative område) til at hjælpe med analysearbejdet. Når vi sammen med kunden har skabt en tilstrækkelig indsigt i de udfordringer og muligheder, vi står overfor, begynder vi at arbejde med hvordan dette kan skabe grundlag for en grundigt tilrettelagt, målrettet kommunikationsindsats fremover. Løsningerne tager udgangspunkt i en engagement platform, der fungerer som rød tråd for kommunikationsindsatsen. Platformen skaber grundlag for den efterfølgende ide- og konceptudvikling, der har fokus på at skabe medieneutrale kommunikationsløsninger, som skaber en forbindelse mellem målgruppens adfærd og virksomhedens kommunikationsprodukt. Endeligt hjælper vi til at oversætte koncepter og ideer til konkrete handlingsplaner, budgetter og følger implementeringen helt til dørs. Deri også givet, at vi sammen med kunden skaber en evalueringsplan, der kan sikre at kommunikationen løbende tilpasses markedets udvikling.

Navnet Deep Blue er opstået i Frankrig, hvor det første bureau af denne art i Aegis Media blev lanceret for siden at sprede sig til et decideret netværk i Italien, Spanien, Belgien og nu Danmark.

Navnet har konnotationer til det dybe blå hav, hvor man – når man dykker dybt ned – ikke nødvendigvis ved, hvad man finder, men måske kommer op med den kostbare perle eller noget helt uventet… Det er netop det arbejde med at dykke ned i brands, forbrugere og tendenser, som er kernen i vores arbejde og har til formål at hente interessante insights, som kan danne kimen til nye kommunikationsstrategier og koncepter.

2 thoughts on “Om Carat Deep Blue

  1. Hej,

    Vi er et nystartet sports management og sport event virksomhed. Vi er netop ved at lande et stort sport event til DK, som desværre ikke må offentliggøres endnu.

    Men vi er interesserede i at modtage Pulse 2009.

    På forhånd tak

    Andreas

  2. Utrolig spændende, spraglet og fordybende hjemmeside.
    Designet er super. Sjældent set bedre. I får business, trend og undergrund til at gå hånd i hånd.

    Virkelig imponerende.

    Mvh Tom

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: