Tankerne bag

 

Vi kan faktisk godt li’ at gå på arbejde. Ikke kun fordi kollegaerne er sjove og frokosten er rimeligt god. Men fordi vi tror vi kan gøre en forskel. Vi tror på, at vores arbejde gør en forskel. Vi vil gerne gøre vores for at sikre, at Carat er Danmarks bedste mediebureau. Her er ti ting vi tror på kan gøre en forskel.
  

#1: Det eneste sikre er forandring

By being the one setting the rules you improve your chance of winning. Langt de fleste brancher i dag er i konstant forandring og kun ved at være en aktiv deltager i forandringsprocessen har man en chance for at sikre den langsigtede overlevelse
  

#2: Et nysgerrigt blik fanger forandringer

Forvent ikke, at nogen eller noget vil sørge for konstant opdatering om de seneste forandringer i markedet, blandt forbrugerne, i kommunikationen eller et hidtil ukendt sted i verden med betydning for ens forretning. Ens egen grundlæggende nysgerrighed er nødvendig for at opdage forandringerne
  

#3: Kreativitet kan faciliteres

Der findes både folk, der aldrig har tænkt en kreativ tanke og folk, der modsat sprudler af idéer, men ser man bort fra disse grupper, så ligger der iboet i de fleste en kreativ spire, der blot skal gødes og vandes for at vokse. Og når man tænker på, at kreativitet reelt er evenen til at sætte gamle ting sammen på en ny måde, så virker det pludselig ikke så svært, vel?
  

#4: Kunden er en del af teamet

Skal kunderne nu lave vores arbejde? Nej, det er langt fra meningen. Omvendt er det et faktum, at den, der ved allermest om brandet, produktet og markedet er kunden selv, og den mængde viden ønsker vi at sætte i spil. Samtidig øger kundens aktive deltagelse i processerne sandsynligheden for en god intern opbakning og forankring af slutproduktet.
  

#5: Insights frem for data:

Hvor mange virksomheder er ikke ved at drukne i rapporter og analyser, der ganske givet har en masse brugbart indhold, men som aldrig er blevet omsat til handlingsorienterede indsigter, der kan skabe fremdrift?
  

#6: Dokumenterede indsigter giver gode  mavefornemmelser:

Lad os sige det med det samme – ja, der findes gode kommunikationskoncepter, der er opstået ud fra en pludselig god idé og fornemmelse i maven, men faktum er også at langt den bedste mavefornemmelse kommer på baggrund af veldokumenterede indsigter.
  

#7: Riv siloerne ned!

Interne afdelinger, der løber i hver sin retning. Bureauer, der kæmper mod hinanden om kundens gunst (og penge). Modstridende målsætninger. Lyder det velkendt? Vi har set det tit og går til kamp mod silotækning og suboptimering.
  

#8: Workshops som forandringsgenerator

Samarbejde i workshops nedbryder grænser og opbygger fælles forståelse om strategi og retning. Og det giver rum for, at kreativiteten kan få frit løb.
  

#9: Ledelsesopbakning og intern forankring er essentiel

Træerne vokser ikke ind i himlen, så uden opbakning til og forankring af forandringsprocesser, der går på tværs af afdelinger, så ender nye strategier som endnu en pænt indbundet rapport på marketingchefens hylde…
  

#10: Resultater har fire byggesten: strategi, kreativitet, mod og samarbejde.

Resultaterne vil halte, når de mangler én af deres byggesten. Strategi uden kreativitet er uoriginalt og dør hurtigt. Kreativitet uden strategi er spøg & skæmt og idéer for idéerne skyld. Og uden mod til at eksekvere og samarbejde i eksekvering falder resten til jorden.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: